Köpvillkor

Arrangör
Arrangör för våra kurser är Hundpsykolog Carina Persson/Firma Hundklok.

Bokning och betalning av privat träning/beteendeutredning
Bokning av privat träning/beteendeutredning görs via personlig kontakt. Betalning sker i efterhand via vår webbshop och Klarna Checkout. Tillgängliga betalmetoder är faktura, delbetalning, kortbetalning (Visa, MasterCard, American Express), kontobetalning och banköverföring.
Avbokning av privat träning/beteendeutredning ska göras senast 24 timmar före planerad träning. Vid senare avbokning utgår en avgift om 500 kronor.

Bokning och betalning av kurs
Anmälan till kurser görs i vår webbshop tidigast 12 veckor före kursstart. Betalning sker via Klarna Checkout. Tillgängliga betalmetoder är faktura, delbetalning, kortbetalning (Visa, MasterCard, American Express) samt direktbetalning via bankkonto, bankkort eller banköverföring. Vid fakturaköp skickas fakturan tidigast 28 dagar före kurstillfället.
Du är garanterad plats så snart din betalning gått igenom. Genom att anmäla dig till en kurs och betala kursavgiften accepterar du våra köpvillkor.

Moms
Alla priser anges inklusive 25 procent moms.

Kurs-PM och presentkort
Vid köp av kurs eller presentkort kan du ladda ner/printa ditt kurs-PM respektive ditt presentkort direkt från skärmen så snart din betalning hos Klarna gått igenom.

Minderåriga kursdeltagare
För att boka kurser hos oss måste du vara 18 år eller äldre. Du som är under 18 år är välkommen som kursdeltagare under förutsättning att bokningen görs av en vuxen person, till exempel din vårdnadshavare.

Familjemedlemmar/Covid–19
Familjemedlemmar får, med hänsyn till aktuella covid–19–restriktioner, tyvärr inte följa med på våra kurser. Vid privat träning/beteendeutredning är det möjligt att ta med en familjemedlem/hund.

Väntelista för fulltecknad kurs
Om den kurs du vill gå är fullbokad har du möjlighet att ställa dig på väntelista. Blir en plats ledig kommer vi att kontakta reserverna i tur och ordning. Kan vi inte nå dig när det blir din tur kommer vi att kontakta följande reserv osv. Du ansvarar själv för att vara nåbar.

Ångerrätt vid kursbokning
Enligt lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler (2005:59) har du rätt att ångra ditt köp och avboka din anmälan. Det ska ske genom att du meddelar oss inom 14 dagar från ditt köp. Avbokning bör ske skriftligen (via mail eller brev, ej sms). Avbokningen ska innehålla dina personuppgifter samt uppgift om vilken kurs du skulle gå. Avbokar du din kurs enligt reglerna om ångerrätt har du rätt att återfå hela kursavgiften. Vi följer konsumentlagstiftningen.

Avbokning av kurs efter ångerfristen
Om du vill avboka en kurs efter att ångerfristen om 14 dagar löpt ut så gäller inte den lagstadgade ångerrätten. Du har dock fortfarande möjlighet att avboka din plats. Sker avbokning 30 dagar eller mer före kursstart återbetalar vi kursavgiften, med avdrag för en administrativ avgift om 300 kr. Vid avbokning mindre än 30 dagar före kursstart sker ingen återbetalning. Avbokning ska ske skriftligen (via mail eller brev, ej sms).

Återbud/avbrott vid sjukdom m.m.
Om du eller hunden blir sjuka före kursstart får du tillbaka kursavgiften (med avdrag för en administrativ avgift om 300 kr) även om det är mindre än 30 dagar kvar till första kurstillfälle. Läkar- eller veterinärintyg krävs. Återbud på grund av sjukdom ska ske skriftligen (via mail eller brev, ej sms).
Om du eller hunden blir sjuka efter att kursen har startat har du rätt att utan kostnad ta igen resterande kurstid vid annat kurstillfälle, förutsatt att det finns plats. Du måste själv hålla reda på möjliga kurstillfällen och om kursen har lediga platser (se webbshopen). Vid fulltecknad kurs är du välkommen att ta igen missad tid utan hund.
Om du hoppar av en kurs som redan börjat av annat, oförutsett skäl återbetalar vi inte kursavgiften.
Meddelande om att du vill avbryta pågående kurs ska ske omedelbart.

Kontakta oss innan du avbokar din kursplats – det kan finnas reserver
Kontakta oss du inte har möjlighet att utnyttja din plats. Vi har ofta reserver på väntelista! Om vi inte hittar en reserv som vill ta din plats måste du själv sälja platsen vidare till annan person – i annat fall tillämpas avbokningsreglerna enligt ovan (gäller ej vid sjukdom). Om du sålt din plats måste du meddela oss detta så snart som möjligt.

Inställd kurs eller ändrad kurstid/-plats
Vi förbehåller oss rätten att ställa in en kurs med för få anmälda. Om den kurs du anmält dig till skulle ställas in återbetalas hela avgiften. Om vi behöver byta tidpunkt eller plats på en kurs som du har anmält dig till och du därför inte har möjlighet att delta har du rätt att återfå hela kursavgiften.

Försäkring
Vi har ingen försäkring för hundar, hundägare eller andra kursdeltagare. Du bör därför själv ha en hundförsäkring och en ansvars- eller hemförsäkring. Strikt hundägaransvar enligt lagen gäller.

Behandling av personuppgifter
Genom att anmäla dig till en kurs accepterar du att vi lägger in dig i vårt kundregister. Vi lagrar uppgifter om våra kunders namn, adress, telefonnummer, e-postadress, deltagande hundar, köpta kurser samt sammanlagt köpebelopp. Uppgifterna används av Hundpsykolog Carina Persson/Firma Hundklok för att kunna leverera beställda tjänster, som underlag för att analysera och utveckla vår verksamhet samt för egen marknadsföring, till exempel reklamutskick via e-post. Uppgifterna sparas hos oss i tre år efter din senaste kundkontakt med oss. Vi säljer inte uppgifterna vidare till tredje part.
Uppgifter om personnummer, kreditkorts- eller bankkontonummer lagras ej av Hundpsykolog Carina Persson/Firma Hundklok.
Du kan alltid kontakta oss för mer information om hur vi hanterar dina personuppgifter.

Frågor kring köpet
Vid frågor kring ditt köp, vänligen kontakta oss på carina@hundpsykologcarinapersson.se.

Företagsuppgifter
Hundpsykolog Carina Persson/Firma Hundklok. Organisationsnummer 19660711–0142. Postadress: Bäckaskiftsvägen 42, 122 42 Enskede. Tel: 073-612 67 66.